Ångerrätt/Retur/Byten

Ångerrätt/Retur/Byten

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Det innebär att om du köper en vara via Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du eller ditt ombud har tagit emot varan.

Du får inte ha använt produkten men för att veta om du vill ha en vara får du undersöka den. Du får inte använda en vara eller hantera den på ett sätt som inte är nödvändigt. Gör du det har vi rätt att kräva ersättning för varans värdeminskning. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Produkten skall returneras i originalförpackning med tillhörande lappar och emballage.

Ångerrätten gäller inte varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.

Öppet köp och byte av vara

Just nu har vi förlängd bytesrätt tom 15/1 - 2025*

*Gäller ej nedsatta varor.

Du har bytesrätt och öppet köp i 14 dagar efter det att du mottagit varan. Det innebär att du kan byta till en annan färg/storlek eller helt enkelt returnera p.g.a. att du inte är nöjd med det du beställt. Produkten skall returneras i originalförpackning med tillhörande lappar och emballage. Givetvis får du pengarna tillbaka för varan, när vi mottagit returen och sett att varan är i originalskick.

Pengarna sätts in på ditt konto eventuellt skickas en faktura med uppdaterat belopp. Observera att det kan ta upp till två veckor innan pengarna är tillbaka på ditt konto pga av hantering och post. Eventuell frakt och hanteringsavgift (faktura) kommer fortfarande att debiteras kunden. 

Ångerrätten/Öppet köp och Byte gäller inte varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.

Vid retur eller byte skickar du in varan till oss (se adress nedan) återanvänd brevkartongen, eller ett vadderat kuvert, så smycket ligger skyddat. Bifoga följesedeln med ett meddelande i paketet vad du vill göra med varan, byte, retur eller reklamation. Har du ingen följesedel bifoga en lapp med uppgifter. Obs! Glöm ej skriva namn och beställningsnummer.

 

Faith

Humlegatan 13b

504 51 Borås

 

Returkostnaderna vid nyttjande av ångerrätten, byte eller öppet köp står du som kund för. Kunden har också ansvar för att returer kommer fram i originalskick till oss, därför är det viktigt att du förpackar varan så att den skyddas väl.

 

Reklamation

Skulle du få en defekt eller felaktig vara ska du snarast kontakta oss på mail, dock senast inom 10 dagar. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig vara tydlig och noggrann när du beskriver felet på din vara. Skriv också om du önskar en ny vara eller pengarna tillbaka. När vi mottagit din vara och godkänt reklamationen skickas en ny vara eller så sätts pengarna in på ditt konto. Vi står självklart för returfrakten vid felleveranser och godkända reklamationer. 

Du når oss på hej@faith.se

Favoriter

    There are no favorites

    Konto

    Språk: