Vanliga frågor (FAQ)

Om våra smycken

Är era smycken i äkta silver?
Ja, alla våra smycken är tillverkade i 925 Sterling silver.

Är smyckena nickelfria?
Ja, våra smycken är helt nickelfria.

Missfärgas silver?
Äkta silver kan mörkna lite med tiden på grund av naturlig oxidation. Men oroa dig inte, det går snabbt att putsa upp glansen med en mjuk putsduk eller silverputs.

Var designas smyckena?
Alla smycken designas av oss i Borås, Sverige.

Hur tar jag hand om mina smycken?
Silversmycken mår bäst av att användas ofta - då håller de sig naturligt blanka. Förvara dem torrt, mörkt och lufttätt när de inte används. Undvik parfym, lotion och kemikalier direkt på smycket. Putsa dem regelbundet för fin glans.

Tål era smycken vatten?
Ja, våra smycken tål vatten men undvik saltvatten och klorerat vatten.

Hur vet jag vilken ringstorlek jag har?
Våra storlekar anges i innerdiameter. Mät en ring du redan har som passar, eller mät omkretsen runt fingret med en pappersremsa eller tråd och dividera med π (3,14) för att få diametern.


Beställning & betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi använder Klarna för säker betalning. Du kan betala med kort, Swish, faktura eller delbetalning.

Kan jag ändra eller avboka min order?
Kontakta oss så snart som möjligt – om paketet inte har skickats än kan vi oftast hjälpa dig.


Leverans & frakt

Hur snabbt levereras min beställning?
Vi skickar vanligtvis inom 1 arbetsdag. Leveranstiden beror på valt leveransalternativ.

Varifrån skickas smyckena?
Alla beställningar skickas från vårt lager i Borås.

Kan jag skicka till en annan adress, t.ex. som present?
Absolut! Ange en annan leveransadress i kassan. Vi erbjuder även presentinslagning och kan lägga med en personlig hälsning.

Vad kostar frakten?
Frakt kostar 29–79 kr beroende på leveransalternativ. PostNord brev är gratis vid beställning över 500 kr.

Kan jag spåra min försändelse?
PostNord varubrev och paket till ombud är spårbara. PostNord brev är inte spårbart efter att det lämnat vårt lager.

Skickar ni utomlands?
För tillfället skickar vi endast inom Sverige.


Retur & reklamation

Kan jag returnera mitt smycke?
Ja, du har 14 dagars öppet köp/ångerrätt. Smycket måste vara oanvänt och i originalförpackning. Notera att ångerrätten inte gäller specialtillverkade varor eller varor med tydlig personlig prägel.

Hur gör jag en retur eller ett byte?
Återanvänd gärna brevkartongen som smycket kom i eller använd ett vadderat kuvert. Du står själv för returfrakten. Skicka din retur till:

Faith
Humlegatan 13 B
504 51 Borås

Glöm inte att skriva med namn, ordernummer och om du vill byta varan eller returnera den.

Vad händer om smycket är skadat vid leverans?
Skicka oss gärna en bild direkt, så löser vi det med byte eller återbetalning.


Återförsäljare

Säljer ni till återförsäljare?
Ja, vi samarbetar gärna med butiker. Kontakta oss på hej@faith.se för mer information.

Var kan jag hitta era återförsäljare?
Se vår lista på återförsäljare


Har du inte fått svar på din fråga?
Kontakta oss gärna på hej@faith.se

Favoriter

    There are no favorites

    Konto

    Språk: